Wycieczka do Krakowa

W poniedziałek 27 października o godz. 8: 00 pojechaliśmy na wycieczkę do Krakowa. Wysiedliśmy z autobusu w okolicach Dworca Głównego w Krakowie. Przeszliśmy przez Galerię Krakowską do HistoryLandu. Kiedyś był to stary dworzec, a dziś jest to interaktywne centrum odkrywania historii, w którym są uwiecznione miejsca i wydarzenia historyczne z klocków Lego. Widzieliśmy gród w Biskupinie, bitwę pod Grunwaldem, Rynek Krakowski, na którym jest przedstawiony Hołd Pruski, klasztor na Jasnej Górze, do którego wykorzystano najwięcej klocków z wszystkich budowli i bitwę o Westerplatte. Po obejrzeniu wszystkich eksponatów, przeszliśmy do sklepu z najróżniejszymi zestawami klocków Lego. Następnie wyszliśmy z budynku i czekała na nas gra terenowa, w której poszukiwaliśmy informacji na temat miejsca, w którym znajdowaliśmy się.  Najpierw przyszliśmy na Planty, których nazwę też musieliśmy znaleźć. Później ruszyliśmy w stronę rynku. Po drodze minęliśmy Barbakan i Bramę Floriańską. Gdy doszliśmy do rynku usłyszeliśmy słynny hejnał. Potem mieliśmy czas wolny. Ok. 15.00 poszliśmy na obiad, po czym przeszliśmy do muzeum Podziemi Krakowa. Po zwiedzeniu podziemi wyszliśmy na powierzchnię. Było już ciemno i poszliśmy do autobusu. Na koniec pani przewodnik rozdała wszystkim nagrody za grę terenową i wróciliśmy do Zakopanego.