Wycieczka do Kazimierza Dolnego

07.05.2019 rano wyjechaliśmy na wycieczkę szkolną do Kazimierza Dolnego. Na początku zwiedziliśmy Skansen w Kolbuszowej , gdzie dowiedzieliśmy się jak mieszkali Rzeszowiacy i Lasowiacy , następnie pojechaliśmy do Muzeum Bombek w Nowej Dębie. Kolejnym naszym przystankiem był Pałac w Baranowie Sandomierskim i siedziba rodu Leszczyńskich , która została zbudowana według projektu Santiego Gucci. Pod koniec dnia zakwaterowaliśmy się w hotelu Saluz w Sandomierzu. Następnego dnia pojechaliśmy do Kazimierza Dolnego , gdzie z przewodnikiem zwiedzaliśmy rynek i Górę Trzech Krzyży. Potem byliśmy w Muzeum Porcelany w Ćmielowie ,w którym pokazywali nam jak robi się porcelanę i jak odróżnić sztuczną porcelanę od prawdziwej. Następnego dnia wyszliśmy na Górę Pieprzową , skąd był piękny widok na cały Sandomierz. Potem z panem przewodnikiem zwiedzaliśmy rynek i jego podziemia, a później odbyliśmy rejs po Wiśle. Ostatniego dnia zwiedzaliśmy ruiny Zamku Krzyżtopór na ziemi opatowskiej, a o godzinie 17 byliśmy już w Zakopanem. Uważam, że wycieczka była udana i pełna wrażeń.