Drugie półrocze w klasie IIA

Po powrocie z ferii zimowych pełni energii i zapału do dalszej pracy wróciliśmy do szkoły. Korzystając z pięknej pogody i ogromnej ilości śniegu, często wychodziliśmy na świeże powietrze, aby pobiegać na nartach. Śmiało można powiedzieć, że sport ten stał się naszym klasowa dyscypliną. Czas karnawału zbliżał się do końca, więc panie z edukacji wczesnoszkolnej zorganizowały dla uczniów wspaniały bal. Każdy z nas przebrał się w kostium i naprawdę trudno było rozpoznać kto jest kim. Tańcom, którym przewodniczył wodzirej nie było końca, a wspaniały poczęstunek przygotowany przez naszych kochanych rodziców dodał nam jeszcze więcej sił i energii do dalszej zabawy. Bardzo lubimy pracować w grupach, dlatego Pani często organizowała nam takie zajęcia. Uczyliśmy się tabliczki mnożenia grając w karty, wykonywaliśmy różne doświadczenia, wiemy jak wezwać pomoc w razie wypadku i jak postępować z poszkodowanym. Wiosna zbliżała się wielkimi krokami, dlatego postanowiliśmy wysiać nasiona kwiatów, aby później, gdy podrosną posadzić je w ogrodzie. Wspaniałą lekcję przyrody mieliśmy w Centrum Edukacji Przyrodniczej. Dowiedzieliśmy się jak rozpoznawać tropy i ślady zwierząt, oglądaliśmy filmy o zwierzętach mieszkających w Tatrach i ich zwyczajach oraz wykonaliśmy medaliony z odbitym tropem wybranego zwierzęcia. Na zakończenie mogliśmy korzystać z atrakcji znajdujących się w sali multimedialnej. W marcu w naszej szkole odbył się Dzień Otwarty dla Przedszkolaków pod hasłem ,,Wiosenne igraszki”. Nasza klasa postanowiła pokazać młodszym kolegom, w jaki sposób wykonać palmę wielkanocną. Było bardzo kolorowo i radośnie. Efektem naszych wspólnych działań były przepiękne palemki, które przedszkolaki zabrały ze sobą do domów. Również w marcu wybraliśmy się do Nowego Targu, aby oglądać rewię na lodzie pt. „ Przygody Sindbada żeglarza”. Wspaniała gra aktorska, kostiumy, rekwizyty i mistrzowska jazda na lodzie wprawiły nas w zachwyt. Po Świętach Wielkanocnych rozpoczęliśmy wiosenne prace w ogrodzie. Po uporządkowaniu terenu, przygotowaliśmy małe klomby, w których posadziliśmy wychodowane przez nas sadzonki, oraz te, które zakupiliśmy w pobliskiej kwiaciarni, poznając przy tym zawód florysty. Pani florystka przekazała nam kilka cennych uwag dotyczących uprawy zakupionych przez nas kwiatów oraz opowiedziała nam o swojej ciekawej pracy. W maju udaliśmy się z wycieczką do Bochni. Zwiedzaliśmy tam muzeum motyli oraz kopalnię soli.  Zwiedzanie kopalni pozwoliło nam dobrze poznać sposoby dawnej techniki wydobywczej, a panujący pod ziemią nastrój przeniósł nas w odległe stulecia.   Stare wyrobiska, projekcje multimedialne i hologramy dostarczyły wszystkim niezrównanych wrażeń. W czerwcu braliśmy udział w imprezie z okazji Dnia Dziecka zorganizowanej przez Urząd Miasta. Niektórzy wzięli udział w konkurencji „ Przezieracka skrzyni”, gdzie prezentowali stroje inspirowane stylem góralskim. W następnych dniach oglądaliśmy VII Ogólnopolski Przegląd Musztry Klas Mundurowych. Mieliśmy możliwość porozmawiać z żołnierzami na temat ich pracy, przymierzyć hełm czy kamizelkę wojskową i oczywiście zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie.  Zanim skończył się rok szkolny zdążyliśmy jeszcze wyjść w góry , gdzie gorące słońce, śpiew ptaków, brzęczenie owadów, dobiegające odgłosy owczych dzwonków i snujący się zapach wędzonych oscypków zapowiadały zbliżające się wakacje.