OK w klasie 2a

15 stycznia 2016 r. podczas śródrocznej wywiadówki z rodzicami klasy II a wychowawczyni przeprowadziła  niecodzienną   lekcję  z elementami oceniania kształtującego. Tym razem rodzice wystąpili w roli uczniów i dowiedzieli się, jak na co dzień pracuje się z OK. Zarówno cel, jak i   kryteria sukcesu NACOBEZU były zapisane na tablicy, a więc widoczne dla każdego.  Na początku zajęć  p.Teresa Hoły  stworzyła  przyjazną i bezpieczną atmosferę, zapewniając „uczniów”, że jeśli  czegoś nie wiedzą, to podczas lekcji do tego dojdą poprzez nadbudowanie wiedzy. Zastosowała podział na grupy,  „burzę mózgów”, światła, czas na odpowiedź i zasadę niepodnoszenia rąk  (patyczki),  porównania (to jest podobne do …), docenianie uczniów (bardzo dobrze mi się z wami pracowało, możemy sobie pogratulować sposobu, w jaki przeprowadziliśmy te zajęcia), wsparcie dla ucznia (jestem pewna, że następnym razem ci się uda), niedokończone zdania na podsumowanie zajęć (dziś nauczyłem się,  zaskoczyło mnie, osiągnąłem cel ….). Po każdym punkcie NACOBEZU, nauczycielka informowała, co już jest zrobione, a także przypominała, że cały czas pracują z celami. Na koniec rodzice dowiedzieli się, jaki związek ma cel z informacją zwrotną, którą można było przeczytać z uczniowskich zeszytów. Śmiechu było co niemiara, zwłaszcza podczas „burzy mózgów”, a potem gdy rodzice chwalili się na korytarzu, że byli dzisiaj pytani.